9. CMADFI-tapahtuma järjestetään ma 27.1.2020 Tiedekulmassa Helsingissä.

Järjestätkö yhteisömanagereille sopivaa tapahtumaa? Linkitä se tänne: https://t.co/qoclavUBZF #cmadfi

Keskiviikkona 5.5. klo 8.30 on vuorossa neljäs #etäneuloosi - jutellaan hetki mukavia käsitöiden äärellä. https://t.co/F5AatJ43Wu #cmadfi #somefi

Onko sun todo-listalla opetella, miten #infografiikka tehdään? Nyt taitaa olla onnenpäiväsi: laitoin juuri verkkokauppaani ekan avoimen infografiikkakoulutukseni :). https://t.co/KaL6zh8vTB #cmadfi

New study, interesting topic: value co-destruction in online communities. #cmad #cmadfi https://t.co/BdieMZyFoy

Päivän dilemma: tilaajaorganisaatio ei hahmota, mitä someaineistoista ja -keskusteluista voisi saada irti, ja toimittajaorganisaatio ei osaa tarjota kuin totuttua. Näin juututaan oravanpyörään, jossa lasketaan viestien ja tykkäysten määriä. #somefi #cmadfi #viestintä #DigitaliaFI

Oletteko sivuuttaneet #wikipediafi'n viestinnässänne? Tule herättelemään ajatuksiasi aiheesta koulutukseeni ensi ti 27.4. klo 10-12. https://t.co/TM8QODCynq #cmadfi #somefi #viestintä #markkinointi

sometaju postasi vastikään, että korona on kasvattanut suomalaisten somen käyttöä. Onko näin, mietin, sillä en ollut ehtinyt (!) vielä perehtyä Tilastokeskuksen 2020-kyselyn tuloksiin. (Tilastot julkaistaan aina pahimman #cmadfi-kiireen aikana) No päätin korjata heti puutoksen ja kyllä, totta se on, viime keväänä ja kesällä toteutetun kyselyn mukaan viikottaisten käyttäjien määrä on noussut sekä nuorissa, työikäisissä että eläkeläisissä. Jos haluat tietää, miten tilanne vaikutti miesten, naisten, eri koulutuksen saaneiden tai erikokoisissa kunnissa asuvien somen käyttöön, niin suuntaa nettisivulleni https://piilotettuaarre.fi/artikkelit/sosiaalinen-media/ , jonne päivitin ajan tasalle muutkin aiheeseen liittyvät infografiikat. Osassa tiedoissa on mukana 10 vuoden trendi, joten näet sen, miten asiat ovat kehittyneet. Kuvitus: #timanttikehykset by paivivesala_art. Päivi on tehnyt verkkokauppaani 9 muutkin neliökehykset. Käypä katsomassa löytäisitkö niiden joukosta omaan tyyliisi/brändiisi sopivat? Värejä vaihtamalla saat kehyksistä takuulla uniikit :). #somefi #sosiaalinenmedia #korona #sometutkimus #tilasto #kysely #tutkimus #piilotettuaarretestaa #infografiikka #johannanmatkassa

#Saavutettavuus koskee Suomessa aika monta virallista organisaatiota, mutta mikseivät kaikki muutkin voisi ottaa sitä huomioon visuaalisessa sisällöntuotannossaan? Ai mikä saavutettavuus? No EU-direktiivissä edellytetään, että ei-tekstuaaliselle sisällölle (kuva, video, ääni) tarjotaan tekstivastine niin verkkosivuilla kuin #somessa. Näkövammaisilla on käytössään ns. #ruudunlukija, joka kertoo ns. vaihtoehtoisen tekstin avulla, mitä kuva sisältää. Tekstiä ei näytetä käyttäjille, joilla ei ole ruudunlukijaa. Miten tämä merkkaus sitten onnistuu esimerkiksi Instagramissa? A. Tekstin voi lisätä samalla, kun tekee postausta. Tässä postauksessa alt-tekstinä on "Kuvasarja siitä, miten Instagram-postaukseen lisätään alt-teksti eli vaihtoehtoinen teksti". B. Tekstin voi lisätä myös jälkikäteen, välivaiheet näet oheisesta kuvasta. Eli 1&2. klikkaa muokkaa, 3. Muokkaa vaihtoehtoista kuvatekstiä 4. Kirjoita haluamasi teksti. Helppoa vai mitä? Säkin pystyt tähän, kuten handwritteninhel'in tekstitarra rohkaisee. Myös kuvassa olevat numerot ovat #handwritteninhel-tarroja, joita lisäsin verkkokauppaani viime viikolla. #somevinkki #instagramvinkki #somekoulutus #instagramkoulutus #instagramfi #piilotettuaarretestaa #vaihtoehtoinenteksti #somefi #cmadfi

Sunnuntaina #lämpöpumppumies mattiperkkio nosti LinkedInissä esiin #mielipidevaikuttajat - kenen sanaan me oikein luotamme esim. ostospäätöksiä tehdessämme? Siitä tuli mieleeni #edelmantrustbarometer, jota on julkaistu jo 21 vuotta. Tämän vuoden tulokset kertovat, että #luottamus on kokenut varsinaisen inflaation, moni perinteinen #sanansaattaja sai kaikkien aikojen huonoimmat tulokset. Auts! Koronalla lienee jotain tekemistä asian kanssa. Matti on luonut itsestään melkoisen brändin, ja keskustelussa moni kertoikin, että jos hänelle tulisi #lämpöpumppu-päätös tehtäväksi, hän luottaisi asiassa Matin ammattitaitoon. Jos haluat tietää, miten Matti on oman #henkilöbrändi'nsä rakentanut, niin se selviää helposti #verkkokurssi'sta, jonka hän on tehnyt. Tai itse asiassa hän on tehnyt jo kaksi kurssia, joista toinen keskittyy videoiden käyttöön. Kurssit löytyvät paitsi Matin kaupasta myös minun kaupastani ja pistinkin ne nyt 25 prosentin alennukseen. Tarjous on voimassa 15.4. asti, joten toimihan pian, jos mielit päästä Matin oppiin! https://piilotettuaarre.fi/kauppa/verkkokoulutukset/ PS. Kuvan #merirosvot ovat muuten päättäneet hemmotella itseään mattamusta'n #kesätarrat-setin tuotteilla. :D Täällä on vielä paljon lunta, joten tarrojen avulla vakuutan itselleni, että #kesäonlähellä. Tarratkin löydät mun verkkokaupasta. #cmadfi #johannanmatkassa #piilotettuaarretestaa #piilotettuaarrehyväksyy #verkkokoulutus #videokoulutus #asiantuntijaviestintä #tarjous #alennus #visuaalinenviestintä